Okulumuz Müdürü Kader DADAK'in kuruculuğunu yaptığı Digital Citizenship adlı eTwinning projemiz başlamıştır.
PROJE ADI: DIJITAL CITIZENSHIP
PROJEMİZDE NELER VAR?
UZMAN WEBİNARLARI
WEB 2.0 VE YAPAY ZEKA ARAÇLARINI TANIYORUZ ETKİNLİKLERİMİZ
LOGO VE AFİŞ ÇALIŞMALARIMIZ
PROJE YAYGINLAŞTIRMA ÇALIŞMALARIMIZ
ORTAK ÜRÜNLERİMİZ
İŞBİRLİKÇİ ÜRÜNLERİMİZ
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR ETKİNLİKLERİMİZ
WHAT IS IN OUR PROJECT?
EXPERT WEBINARS
WE KNOW WEB 2.0 AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE TOOLS OUR EVENTS
OUR LOGO AND POSTER WORKS
OUR PROJECT DISSEMINATION ACTIVITIES
OUR COMMON PRODUCTS
OUR COLLABORATIVE PRODUCTS
OUR ACTIVITIES ON SPECIFIC DAYS AND WEEKS
PROJENİN AMAÇLARI :
1.Öğrencilere çevrimiçi ortamlardaki hak, görevi ve sorumluluklarının farkında olması, internet teknolojilerini bu farkındalıkla kullanması ve toplum işlerine çevrimiçi olarak katılma becerisi kazandırmak
2. Öğrencilere dijital okur-yazarlık, çevrimiçi güvenlik, özel ve halka açık bilgilerin ayırt edebilmek gibi becerilere sahip olma becerisi kazandırmak.
3.İnternet kullanımının getirdiği hukuksal düzenlemeleri ve suç olabilecek internet ihlallerinin vatandaşlar tarafından bilinmesi ve dikkat edilmesidir. Siber suçlar gibi suçların yanı sıra sosyal medya ortamlarında, zorbalık, ifade özgürlüğü ihlali, şantaj, itibar zedeleme gibi suçların da kanun önünde cezai yaptırımlarının bulunduğunun bilinmesi ve bu konuda diğerlerinin bilinçlenmesi bir dijital vatandaşlığın bilgi düzeyini arttırmak.
4. Bilgisayar, akıllı telefon gibi internet erişimi sağlayan cihazların kullanımına bağlı olarak ortaya çıkabilecek fiziksel ve ruhsal sağlık sorunlarının farkında olarak, bu sorunlara önlem alarak cihazların kullanımını sağlamak.
Okulumuzun kurucu ortak olduğu projede 9 tanesi farklı illerden okullar ve 2 Azerbaycan olmak üzere 12 öğretmen ve toplam 50 öğrenci projeye katılmaktadır.
Öğrencilerimize web araçlarını tanıtırken ,dijital vatandaşlık terimini öğretmek,teknolojide güvenlik önlemlerini öğretebilmek ve dijital okur yazarlık kazandırabilmek için bu projeyi kurduk.
Peki öğrencilere dijital vatandaşlık ve okuryazarlığı güvenli bir şekilde nasıl kazandırabiliriz?
Tabi ki etkinliklerle….
Projemiz öğrencilere neler kazandıracak?
1.Çevrimiçi ortamlarda hak, görev ve sorumluluklarını öğrenecek.
2.dijital okur yazarlığı,çevrimiçi güvenlik önlemlerini alabilecek.
3.Siber suçlar,ifade özgürlüğü,dijital vatandaşlığın getirdiği bilgi düzeyini arttıracaktır.
4.dijiital sağlığı nasıl koruyacağımızı, dijital etik kurallarını,dijital kanunlar ve dijital iletişim kurallarını öğrenecekler.
Tüm ebeveynlere ilham olarak öğrencilerimizin kalbine dokunabilme dileğiyle….
PROJECT NAME: DIGITAL CITIZENSHIP
OBJECTIVES OF THE PROJECT:
1. To provide students with the ability to be aware of their rights, duties and responsibilities in online environments, to use internet technologies with this awareness and to participate in social affairs online.
2. To provide students with skills such as digital literacy, online security, and distinguishing between private and public information.
3. Citizens should be aware of and pay attention to the legal regulations brought about by internet use and internet violations that may be crimes. Knowing that crimes such as cybercrimes, as well as crimes such as bullying, violation of freedom of expression, blackmail, and damaging reputation in social media environments have criminal sanctions before the law, and raising the awareness of others on this issue is to increase the knowledge level of a digital citizenship.
4. Being aware of the physical and mental health problems that may arise due to the use of internet access devices such as computers and smart phones, and ensuring the use of devices by taking precautions against these problems.
In the project of which our school is the founding partner, 12 teachers and a total of 50 students, 9 schools from different provinces and 2 from Azerbaijan, are participating in the project.
We established this project to introduce web tools to our students, teach digital citizenship terms, teach security measures in technology and gain digital literacy.
So how can we safely introduce digital citizenship and literacy to records?
Of course, with events….
What will be included in our project?
1.Learn universal online rights, duties and responsibilities.
2. digital literacy, will be able to take online security measures.
3. The information provided by cyber crimes, freedom of expression and digital citizenship will be increased.
4. They will learn how to protect digital health, digital ethical values, digital laws and digital communication.
I hope it can be touched by something permanent as inspiration for all outfits.
PROJE ORTAKLARIMIZ:
Kader DADAK Seka Çocuk Dostları Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi/ KOCAELİ/Derince
1. Dilek GÜNER / Ordu Atatürk MTAL
2. Çimnaz ABDULLAYEVA/ Ağdam rayon Rahib Məmmədov adına Mahrızlı kənd tam orta məktəb
3. Kadriye YAZAR/ Mamak Battalgazi Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi
4. Hilal Karaefe Uğur Çanakkale T.O.B.B Sosyal Bilimler Lisesi
5. Gülsem Çetin / Kütahya Nafi Güral Fen Lisesi
6. Fatma Derya savaş /Mersin mahmut arslan anadolu lisesi
7.
8. Huriye Balcı / Yunusemre Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Dil Proje Okulu / MANİSA
9. Vüsalə Aliyeva Yevlax şəhər 9 li və Mingecevir 18 li mekteb/ AZERBAYCAN
10. Füsun Gencer / Denizli İbrahim Cinkaya Sosyal Bilimler Lisesi
11. Yasemin Gözüküçük İngilizce Öğretmeni Nuray Tuncay Kara Bilim ve Sanat Merkezi Gaziantep
12. Samiye Açıkgöz /Salar Çok Programlı Anadolu Lisesi/ AFYONKARAHİSARP